Paadimootori hooldus.
Teostame oma töökojas paadimootorite hooldust ja remonti. Seda teevad pikaajalise ja mitmekülgse kogemusega tehnikud. Kliendi soovil ja eelnevalt kokku leppides on väiksema mahuga töid võimalik teostada ka ootetööna. Samuti võib tuua paadi koos mootoriga meie juurde ja peale tööde lõpetamist hoiustame paati mõistliku aja vältel kuni järeletulemiseni.
Paadimootori regulaarne hooldus on vajalik, et tagada mootori pikaajaline ja probleemivaba töö.
Reeglina teostatakse hooldus iga 100 töötunni järel või kord hooaja jooksul. Selle käigus vahetatakse mootoriõli, filter ja jalaõli koos korgitihenditega. Määritakse liikuvad osad ettenähtud niplite kaudu. Hoolduse käigus võetakse maha sõukruvi ja vahepuksid, et vajadusel eemaldada võõrkehad (nt õngenöör), mis võib olla sõukruvi taha ümber võlli kerinud.
Lisaks teostatakse mootorile üleüldine visuaalne kontroll, mille käigus avastame tavaliselt lahtiseid/puuduvaid polte, logisevaid elektriühendusi, läbilaskvaid tihendeid jms. Hooldus lõppeb mootori käivitusega, mille käigus veendutakse, et mootori jahutus ja kõik muud funktsioonid toimivad korralikult.
Hooldatavate mootorite 100 töötunni/hooaja tavahoolduse hinnakiri (sisaldab nii tööd kui kulumaterjale):
2,5-6 hj = 75.- EUR
8-20 hj = 95.- EUR
25-60 hj = 145.- EUR
70-150 hj = 195.- EUR
175-300 hj = 255.- EUR
Mahukama hoolduse intervall on iga 300 töötunni järel või kord kolme hooaja tagant. Selle käigus teostatakse juba suurem hooldus, kuhu kuuluvad lisaks eelpool mainitule ka küünlad, veepump, kütusefiltrid ja vajadusel ka anoodid. Mõne tootja mudelil ka termostaat.
Tööde lõplik maksumus oleneb siinkohal mootori margist ja mudelist. Keskmiselt on sellise hoolduse hind umbes 2x kallim kui tavahooldus.
Kui paadimootoril on täitunud 500-1000h peale, näeb tootjapoolne hoolduskava ette hammasrihma vahetuse. See kehtib 4-taktiliste mootorite puhul. Kulunud hammasrihma purunemine sõidu ajal võib mootorile lõppeda sellise kahjustustega, mille puhul tuleb mootor juba maha kanda.
Paadimootori remont.
Suurema läbisõiduga mootoritel ei piisa mingil hetkel enam ainult mootorite hooldusest. Kui mootor ei käivitu, töötab ebaühtlaselt või on kannatanud mingi avarii läbi, siis on vaja mootorit remontida.
Remondivajadus võib selguda ka hooldust läbi viies ja omanik ei pruugigi teadlik olla, et tema mootoril midagi viga on. Alati on nii ajaliselt kui rahaliselt soodsam tegelda probleemiga kohe selle ilmnemisel. Mittetöötav paaditehnika võib rikkuda terve päeva või isegi puhkuse ja ekstreemsemates situatsioonides ohustada isegi reisijate elu ja tervist.
Üks enamlevinud kuid väliselt märkamatu probleem on veekindluse kaotanud mootorijalad, kus õlitihendid enam ei pea ja jalas olev reduktoriõli asendub ajapikku veega. Hoolduse käigus on selle indikatsiooniks jalaõli, mis on piimjasvalge.
Sellisele probleemile saab õigel ajal jälile, kui lasta mootorit regulaarselt hooldada. Mitu aastat hooldamata mootoril ei pruugi see olla kuidagi märgatav ja õigel ajal remontimata mootorijalg lõpetab varem või hiljem purunemisega, kus remondi hinda mõõdetakse enam mitte sadades vaid juba tuhandetes eurodes.
Paadimootori remondi puhul suhtleme alati kliendiga ja lepime teostatavad tööd ja eelarved eelnevalt kokku. Selliselt väldime ebameeldivaid üllatusi ootamatult kõrgete arvete näol. Reeglina tuvastame mootori probleemi ja pakume kliendile välja erinevad lahendusvariandid koos hinnangulise remondikalkulatsiooniga. Ja kliendiga asju arutades otsustab alati paadiomanik, mis on tema sõiduvahendile parim ja rahakotile kõige sõbralikum lahendus.
Kui teie paadimootoril on vajalik teostada hooldus või remont, siis palun helistage tel. 5029783 (Koit) või saatke aja kokkuleppimiseks päring meiliaadressile teenindus@kalaretk.ee Kindlasti on täpsema pakkumise tarbeks oluline, et lisaksite mootori margi ja mudeli ja remondivajaduse korral kirjeldaksite probleemi olemust.