Suurematel paatidel on sageli otstarbekas stabiilsema juhitavuse ja paadi asendi tagamiseks paigaldada trimmilabad. Oleme oma töökojas paigaldanud erinevaid trimmilabade süsteeme nii automaatikaga kui ilma. Trimmilabad paigaldatakse ahtris mõlemasse poordi, nende mõõtmed sõltuvad paadi suurusest. Kasutamisel trimmiplaati allapoole reguleerides tõuseb vastavalt selle poole parras. Selle tulemusena vähendavad trimmilabad paatide külgkallet, mis on põhjustatud tuulest, lainest või paadis oleva koorma (ümber)paiknemisest. Samuti aitavad trimmilabad paadil kergemini glisserida, ehk siis vee peale libisema tõusta, mis suurendab kiirust ja vähendab kütusekulu.
Trimmilabad on kasutusel olnud pikka aega. Neid näeb ka vanematel kaatritel ja lõbusõidulaevadel. Reeglina on sellisel puhul kasutuses hüdraulilise ajamiga hüdrosilindrid, mis siis liigutavad labasid üles-alla. Need on ehituslikult keerulisemad, omavad palju komponente ja kipuvad aja jooksul oma töölepingu üles ütlema.
Tänapäevastes trimmisüsteemides kasutatakse rohkem elektromehaanilisi aktuaatoreid, kus mootor paikneb hüdrosilindrite sees ja ei vaja käitamiseks eraldi hüdropumpa. Sellega säästetakse paadis ruumi ja süsteemis vähem elemente, mis võivad tõrkuda. Samuti võivad trimmiplaadid olla asendatud täiselektriliste interceptoritega (nt Zipwake süsteemidel), mis on mõõtmetelt kompaktsemad.
Trimmilabade juhtimine käib kas ainult manuaalselt või automaatika abil. Manuaalse juhtimisega kontrollib juht mõlema laba asendit nuppude või joysticki abil. Sellisel juhul peab juht sõidu ajal korrigeerima labade asendit ise vastavalt enda tunnetusele.
Automaatikaga süsteemide puhul teeb selle töö ära juhtpaneel, mille sees on gürokompass. See monitoorib pidevalt paadi asendit/kallet ja reguleerib vastavalt sellele trimmilabade asendit. Automaatikat saab lisada ka juba olemasolevatele trimmilabadele. Tegu on üsna lihtsalt paigaldatava seadmega.
Tasub tähele panna, et trimmisüsteemid töötavad ainult liikuva veesõidukiga. Seisval paadil ei anna trimmilabad mingit efekti.
Trimmilabade mõõdud sõltuvad paadi pikkusest. Samuti on valida materjali osas kas roostevaba teras või alumiinium. Paigalduse osas on tähtis õige asukoht parraste suhtes ja kõrgus ahtris. Vale paigalduse puhul võivad trimmilabad kasu asemel kahju tuua.
Orienteeruvalt võib öelda, et käsijuhtimisega trimmilabade komplekt koos paigaldusega maksab alates 1000 - 1500 EUR, koos automaatikaga alates 1700 - 2000 EUR.
Kui soovite oma alusele trimmilabasid paigaldada, välja vahetada või neile automaatikat lisada, helistage meile telefonil 5029783, kirjutage meiliaadressile teenindus@kalaretk.ee või jätke teade kodulehe kaudu.