Tootegrupid

Vöörimootorite hooldus/remont

16.01.2025
Vöörimootorite hooldus/remont

Vöörimootorist on saanud enamikule kalastajatele paadis igapäevane abimees. Kes on sellega paar korda vee peal toimetada proovinud, ei igatse enam kunagi märgade/külmunud kätega ankrunööri sisse-välja vedimist. Rääkimata Live-anduritega püüdjatest, kes ilma vöörimootorita kuidagi paati stabiilselt paigale ei saaks.

Mida rohkem rõõmu Sa vöörimootorist tunned, seda rohkem see ka tavaliselt vatti (loe:koormust) saab. Reeglina on vöörimootor selline seade, mis toimetab stabiilselt ja eriti palju hoolt ei vaja – peaasi, et aku oleks täis laetud ja puldi patareid samuti.

Kui Sa oma mootorit millegi pihta just katki ei sõida või suurt pundart õngenööri pikaks ajaks propelleri alla ei keri, siis on seda esimest head ja hooldusvaba aega ca 3 hooaega. Kui need 3 hooaega on edukalt läbitud ja mootoril pole endiselt vähimatki probleemi, siis tasub mootorile teha korralik hooldus, et jätkuks samasugune probleemivaba kasutus ka järgmistel aastatel.

IMG_20240115_133808.jpg (3.55 MB)

Senise kogemuse põhjal väsivad vöörimootorite simmerlingid ja korpuse tihendid 4.-5. aastal ära, ja kui vesi mootori alumisse sektsiooni, nn ”torpeedosse” sisse pääseb, siis pole tegemist enam mitte hoolduse vaid remondiga ja arvestada tuleb üksjagu suuremate summadega. 

IMG_20240923_152543.jpg (2.36 MB)

Hoolduse käigus võetakse mootori alumine sektsioon lahti, puhastatakse ja vahetatakse ära kõik mootori veekindluse eest vastutavad tihendid. MotorGuide mootoritel vahetatakse simmerlingid koos korpuse vastava (uimega) sektsiooniga, sest lisaks tihenditele väsivad/kuluvad ka mootori sees asuvad puksid, mille vahel rootori võll pöörleb. Minn Kota mootoritel vahetatakse lisaks korpuse tihenditele hoolduse korras vaid simmerlingid. 

 

Mootori veekindluse taastamine maksab MotorGuide mustadel mageveemootoritel 160.- EUR, valgetel meremootoritel 190.- EUR. Hinna erinevus tuleneb eelkõige varuosade erinevast maksumusest.

Minn Kota Powerdrive ja Terrova hooldused on eeltoodust mõnevõrra soodsamad, Ulterradel kallimad.

Kui mootorisse on sattunud vesi või see on saanud mehhaanilisi kahjustusi, siis tuleb teha mootori remont. Kui kallutate mootori ”pea alaspidi” ja sellest tilgub roostesegust vett, siis tuleb mootor kindlasti kohe remonti toimetada. Isegi kui ta muidu justkui töötab. Sama kehtib mootoriga, mille tiivikut ringi pöörates kostub kõpsuv või krudisev heli või mis tiivikust proovides ei hakka üldse pöörlema.

IMG20240911151100.jpg (2.59 MB)

Remonti toodud mootoril tuvastame probleemi ja selle põhjuse, hangime varuosad, teeme mootori korda ja testime seda enne tagastamist.

Sagedamini remonti vajavate probleemidena võib nimetada järgmisi asju:

  1. Mootori alumises sektsioonis on vesi (tihendid on kulunud/kahjustatud või mootor/mootori jalg on vigastatud).
  2. Mootori jalg on purunenud
  3. Mootori mõni juhe on kahjustatud
  4. Mootori emaplaat on kahjustatud
  5. Mootori magnet või mõni selle tükk on korpuse küljest lahti tulnud

Kõik need probleemid saab lahendada vastavate kahjustatud komponentide väljavahetamisega.

Lisaks eeltoodud asjadele esineb mootoritel vahel probleemi GPS-iga kindlas punktis püsimisel. See võib olla põhjustatud vigasest GPS moodulist (2023.a. oli meil uute MotorGuide Xi3 mootoritega 5 sellist garantiijuhtu), samas segab GPS-signaali aktiivselt ka meie sõdiv idanaaber ja need häiringud põhjustavad vahel häireid GPS-ga varustatud vöörimootorite töös.

Üldiselt saame öelda, et saame parandada kõiki vöörimootoreid, paljude varuosad on meil ka kohapeal olemas. Vöörimootorite hooldusi ja lihtsamaid remonte saame teha ka ootetööna – tuues hommikul mootori meie juurde, on võimalik see õhtupoole juba hooldatuna/remondituna kätte saada. See ei kehti juhul, kui mootoril on vaja vahetada jalga või jala külge kinnituvaid korpuse detaile, mis vajavad liimimist. Liimide kuivamine on lihtsalt aeganõudvam.

IMG_20191029_131415.jpg (3.27 MB)

Vöörimootoreid saab edukalt saata ka kulleriga, neid ei pea isiklikult meie juurde tooma. Soovi korral saadame (lisatasu eest) kulleri teie mootorile Eesti piires järele ja toome selle ka teie juurde tagasi.

Vöörimootori hoolduseks või remondiks kirjuta meile teenindus@kalaretk.ee või helista tel.+372 5029783.